28 Nisan 2024

,

Mumya Ebu Cemal’den Gazze Çağrısı

Bugünlerde ABD’nin birçok üniversitesinde Filistin ve Gazze ile dayanışma eylemleri yapılıyor. Bazı kampüslerde dayanışma kampları kuruluyor. Öğrenciler ve hocalar gözaltına alınıyor. Emperyalizmin siyonizmle ilişkisine karşı kitleler örgütleniyor.

Şuan 70 yaşında olan Mumya Ebu Cemal, 42 yıldır hapiste. Eski Kara Panter Partisi üyesi olan Cemal’in hapisten gönderdiği sesli mesaj bugün kampüslerde yankılanıyor. Aşağıda mesajdan bir bölüme yer veriliyor. Frantz Fanon’un öğrencisi olarak Cemal, “yeryüzünün lanetlilerinin işgale ve sömürüye karşı verdikleri mücadeleyi küreselleştirin” çağrısı yapıyor:

*  *  *


Amerika’daki insanları kitleler hâlinde hapse tıkan sistemin içinden sesleniyorum size.

Bugünse kitleleri eğiten bir başka sistemin parçasıyız. Şehir Koleji, Columbia Üniversitesi, Emory Üniversitesi ve Güney Kaliforniya Üniversitesi bu eğitim sürecinin parçası hâline geldi.

Bu eğitim, Gazze’nin çilesini çektiği baskı ve zulümle ilgili.

Sizin sessiz kalmamayı, gözlerinizle bizzat şahit olduğunuz baskı ve zulme karşı söz söylemeyi tercih etmiş olmanız muhteşem bir şey. Artık siz, muazzam bir şeyin parçasısınız, siz, tarihin doğru tarafında olan bir faaliyetin parçasısınız.

Siz, sömürgeci-yerleşimci rejime, toprakları o bölgenin yerlisi olan halktan çalmak isteyen güce karşı çıkıyorsunuz ve bunun yanlış olduğunu söylüyorsunuz.

Benim sizden dileğim ve isteğim şudur: 

Gazze’yi ızdıraba sürükleyen terörizme tüm gücünüzle, tüm iradenizle ve tüm kudretinizle karşı çıkın.

Sizin sessiz kalmanızı isteyenlere asla boyun eğmeyin.

Bugün, bu saat, şuan, sözümüzün işitilmesini sağlamanın, Gazze, Refah, Batı Şeria, tüm Filistin halkı sizin dayanışmanızı görsün diye tüm dünyayı sarsmanın vaktidir.

Ben Frantz Fanon öğrencisiyim. Onu her gün okuyorum, onun fikirleri dolaşıyor zihnimde.

Gazze’de bugün olan bitene bakıyorum ve Gazze halkının yeryüzünün lanetlileri olduğunu görüyorum. Gazze halkı, nesiller boyu devam eden işgalden kurtulmak için mücadele ediyor.

Demek ki dostlar, öğrenci kardeşlerim, ateşkes talebi yeterli değil. Şuna ne dersiniz? İşgalin son bulmasını talep edelim.

“İşgal son bulsun, işgal son bulsun!”

Bu bizim şiarımız olsun.

Çünkü bu, tarihin, sizin hep birlikte parçası olduğunuz tarihin çağrısıdır. Siz, ruhu, zihni ve tarihi değiştiren o muhteşem eylemin parçasısınız.

Bu anın parmaklarınızın arasından kayıp gitmesine izin vermeyin. Onu büyütün. O anı daha heybetli ve daha kudretli kılın. Çığlığının yıldızlarda yankılanmasını sağlayın.

Yaptığınız eylemin beni fazlasıyla heyecanlandırdığını bilmenizi isterim.

Sizi seviyorum, takdir ediyorum. Eylem hâlinde kalın!

Mumya Ebu Cemal
27 Nisan 2024
Kaynak

0 Yorum: