08 Ocak 2015

Ben Charlie Değilim



Eğer Yahudilere ve Yahudiliğe hakaret edip Holokost’u alaya almakta uzmanlaşmış bir Batılı dergi ile bu derginin karikatüristleri (dün Paris’tekine benzeyen türden) korkunç bir saldırıya maruz kalsalardı, tek bir Batılı yazar veya gazeteci bile o dergiyle dayanışma içerisine girmeye cesaret edemezdi. Tek bir kişi bile.

Ben Charlie Hebdo değilim, olamam da. Ayrıca lütfen bana derginin tüm dinleri hicvettiğinden de bahsetmeyin. Bu doğru değil. Dergi, Müslümanları ve İslam’ı alay almakta, onlara (üstelik sadece radikal Müslümanlara değil, tüm Müslümanlara) hakaret etmekte uzmanlaşmış bir dergiydi.

Hayır, bu duruş benim saldırıyı kınamadığım anlamına gelmiyor. Ama dergiye saldıran teröristler sizin teröristleriniz, benim değil.

Bunlar, Batı’nın o kötü teröristleri eğitip silâhlandırdığı ve beslediği koşullarda, üç yıldan fazla bir süredir “ılımlı isyancılar” diyerek romantize ettiği kişiler; bu kişiler, Suriye’de hüküm süren Batı politikalarının çocukları.

Benim gibi solcu Araplar uzun zamandan beri, Batı politikalarının ahmaklıkları ile söz konusu politikaların bu türden kötü teröristler üreteceği, seksenlerde Afganistan’da çekilen filmin tekrarlanacağı konusunda uyarılarda bulunuyoruz.

Emir Muhsin’in de yazdığı biçimiyle bu, sizin İslam versiyonunuz: Suudi Arabistan’da silâhlandırdığınız bir versiyon.

Esad Ebu Halil

0 Yorum: