24 Kasım 2022

,

Mektuplar

Dünkü yazımda, Küba Cumhuriyeti Kahramanları unvanını ve prestijli bir ödül olan Playa Giron Ödülü’nü alan beş hemşehrimle yaptığım toplantıyı izah ediyordum. Onların serbest kaldıktan sonra ülkeye gelmelerinin üzerinden tam yetmiş üç gün geçmiş. Benim açımdan en önemli şey, bu yoldaşların aileleriyle bir araya gelmeleri ve çocuk, erkek, kadın, genç, yetişkin veya yaşlı herhangi bir kişinin hayatına mal olabilecek terörist eylemlere mani oldukları için adalete aykırı bir biçimde suçlanıp cezalarını çektikleri, emperyalizme ait o korkunç zindanlarda kaldıktan sonra tıbbi bakım ve çekap hizmetinden istifade edebilmiş olmalarıdır.

Benim asıl meselem, hayatımızın özünü teşkil eden fikirlerin ve devrimci deneyimlerin değiş tokuş edilebilmesi için gereken zamanı yaratabilmekti.

Belli ölçüde başka meseleler toplantımızın gecikmesine neden olmuştu. Hâlen daha hapiste olan üç yoldaşımız, 17 Aralık günü vatanlarına ayak bastı.

11 Ocak günü Maradona, kendisine gönderdiğim bir mektuptan söz etti ve herkesi meraklandıran belgeyi gösterdi, ama detaylardan hiç bahsetmedi. Geçen hafta sonu Telesur televizyonuna çıkıp bu mektuptan tekrar bahsetti. Olan biteni net bir biçimde ortaya koymak adına, Maradona’yla yaptığımız yazışmalara ait metinlerin tamamını buraya ekliyorum.

Fidel Castro Ruz
2 Mart 2015
Saat 21:53

* * *

Sevgili Maradona,

Ocak 2015’in ilk haftaları boyunca o büyüleyici spor maceranı seninle paylaşan muhteşem yoldaşınla birlikte Küba’da olacak olmana çok sevindim.

Elimde, sahip oldukları üretim kapasiteleri ve yürüttükleri ihracat politikalarına göre petrol üretip ihraç eden ülkelerin listesi var. Bu liste, petrol üretiminin insanlığın geleceğini ciddi ölçüde tehdit ettiği bir dönemde hazırlanmış. Başka ülkeler, farklı sebeplere bağlı olarak üretimde bulunuyor.

Suudi Arabistan: günlük 11.730.000 varil;

ABD: 11.110.000;

Rusya: 10.440.000;

Çin: 4.155.000;

Kanada: 3.856.000;

İran: 3.594.000;

Birleşik Arap Emirlikleri: 3.213.000;

Listede yirminci sıraya kadar olan ülkeler, örneğin İngiltere, kendi topraklarında günlük bir milyon varilin üzerinde petrol çıkartıyor.

Üretim ve eldeki rezervler açısından bu ülkeler listenin başında yer alıyorlar.

Küba’yı ziyaret edeceğini öğrendim. Bu, beni çok mutlu etti. O unutulmaz dostumuz Hugo Chavez’le geçirdiğimiz o en güzel yıllarda seninle yaptığımız sohbetler için sana teşekkür ederim. O Mar del Plata’daki buluşmamızı hiç unutamadım. O sohbette Hugo, ABD’ye başka bir Amerika olduğunu hatırlatmıştı.

Bana gelince, ben Gerardo, Antonio ve Ramon’la yapılmış mülâkatı ikinci kez seyrediyordum. Senin de bildiğin gibi, küçük Gema’ya çiçek göndermiş olsam da henüz onları tebrik etme şansı bulamadım. Gema da ne güzel isim öyle!

Duyduğuma göre saat 17:30’da uçağa binecekmişsin. Saat kesinleşti mi?

Son Orta Amerika ve Karayipler Şampiyonası’nda bir hakem, futbol gibi önemli bir spor dalı için oldukça keyfi sayılabilecek bir penaltı verdi bize. Bu penaltı hiç de adil değildi. Para zenginler, penaltılar fakirler için demek ki.

Senin de gördüğün gibi tarafsız kalmak istiyorum, ama seni temin ederim, bu iş çok zor.

En iyi dileklerimle Üstat!

Fidel Castro Ruz
11 Ocak 2015
Saat 19:25

* * *

Sevgili Fidel,

11 Ocak günü, senin iyi olduğunu bilmenin verdiği mutlulukla ve bir kez daha, dünya sorunlarını dert edinen, benim ebedi dostum olarak ilettiğin mesajı taşıma onuruyla ayrıldım Havana’dan.

Şili’de düzenlenecek olan Amerika Kupası için ilk özel program çekimlerini Havana’da yapan Telesur televizyonunun De Zurda isimli programının ikinci sezonuna başlayabilmem için bu mutluluğu yaşamaya ihtiyacım vardı.

Senin gibi devasa bir isim olan, ortak dostumuz, unutulmaz komutan Hugo Chavez’in çizdiği, zafer yolunu yürüsün diye Venezuela için ortaya koyduğun çabaların müstesna şahitlerinden biri olarak ben, 28 Şubat ve 1 Mart günleri De Zurda Viajero [“Solak Seyyah”] isimli programın Venezuela’nın başkenti Karakas’tan yayınlanacağı konusunda seni bilgilendirmek isterim. Kesin olarak söyleyebilirim ki bu iki oldukça etkileyici programda tek konu başlığı futbol olmayacak.

Fidel, seninle kurduğum o samimi ve güzel dostluğumuza tanık olan yıllar, bana sadakatin hiçbir karşılığının olmadığını, bir dostun dünyadaki tüm altınlardan daha değerli olduğunu, fikirlerin asla paraya tahvil edilemeyeceğini öğretti. De Zurda isimli programda dostluğumuzdan saygıyla söz edilmesinin sebebi budur.

“Tarihsel” hedeflerine aşina olan biri olarak ben, senin mutlu olduğunu görmemi sağlayan o mektubu gönderdiğin için sana teşekkür etmek istiyorum. Bir aydan fazla bir zaman geçti ve birçok insan, o mektubun içeriğini öğrenmek istiyor. O alıştığımız nezaketinle sen, mektubu ancak benim açıklamaya karar vermem durumunda kamuoyuna açıklanacağı konusunda güvence vermiştin. Sadece mektubun içeriğinin bilinmesini değil, aynı zamanda cevabımın da herkesle paylaşılmasını istiyorum.

Komutanıma ve dostuma, en iyi dileklerimle.

Diego Armando Maradona
Dubai, 16 Ocak 2015
Kaynak

0 Yorum: