20 Şubat 2019

,

Venezuela’ya Yardım Konseri


22 Şubat’a birkaç gün kaldı.
İddiasına göre [Virgin Şirketler Grubu’nun sahibi, İngiliz işadamı] Richard Branson, Kolombiya’da, Venezuela sınırına yakın bir yerde yardım konseri düzenleyecekmiş.
Daily Mail’de çıkan bir makalede dile getiriliyor bu haber. Bir de ayrıca Branson’ın üzerinde Virgin Havayolları tişörtüyle ve tüm o yufka yürekliliği ile çektiği bir klibi izledim.
Burada asıl önemli olansa şu: bu dalavereye kulak verseniz bile, söz konusu konserin insanî yardımla bir alakasının olmadığını görüyorsunuz.
Branson gibilerin bu tür işlerle uğraşmasına hiç şaşırmadım, onun gibiler, ABD’nin ağzından çıkan “Venezuela’da yönetimi ele geçirmeye karar verdik ve bu noktada dayanak oluşturacak gerekçelerin önemi yok” sözüne tek laf etmiyor, olduğu gibi kabulleniyorlar.
Oysa ABD’nin ve bu müdahalesinin Venezuela halkının ihtiyaçlarıyla bir alakası yok.
Özgürlükle bir alakası yok.
Şuan Karakas’ta dostlarım var. Dediklerine göre, ülkede ne iç savaş yaşanıyor, ne bir kargaşaya rastlanıyor, ne basına baskı uygulanıyor, bunların hiçbirisi yaşanmıyor ama bu türden hikâyeler bizlere yutturulmaya çalışılıyor.
Demek ki hepimizin, bilhassa Richard Branson’ın, şöyle bir geri çekilip sırtını koltuğuna yaslaması, olan biteni anlaması gerekiyor.
Ayrıca dostum Peter Gabriel’e de seslenmek istiyorum. Lütfen beni ara, bu konserle ilgili olarak seninle konuşmak istiyorum. Bugün oyuna gelmek çok kolay ki bu, bir rejim değişikliği ile sonuçlanacak bir oyun.
Venezuela’nın Irak, Suriye veya Libya gibi olmasını gerçekten istiyor muyuz?
Ben istemiyorum. Venezuela halkı da istemiyor.
Tamam, susuyorum… ama yarına kadar.
Roger Waters
19 Şubat 2019
Kaynak

0 Yorum: