04 Aralık 2021

,

Halk İçin Ölmek

Bilmenizi isterim ki ben sizin düşünmenizi istiyorum. Aklınıza ben ve bizim zenciler geliyor ama siz hiçbir devrimci eylemde bulunmuyorsanız, unutun gitsin beni. Halk için çalışmayacaksanız, beni aklınıza getirmenizi de istemem.

Hep dediğimiz gibi, eğer yirmi yaşında iken sizden bir söz vermeniz istenirse ve siz sırf “ölmek için henüz daha gencim, biraz daha uzun yaşamak istiyorum” diye düşündüğünüz için bir söz vermek istemiyorsanız, bilin ki siz zaten ölüsünüz.

Şunu anlamanız lazım: insanlar huzur istiyorlarsa, bunun bedelini ödemelidirler. Eğer mücadeleye cesaretiniz varsa, kazanmaya da cesaret edersiniz. Mücadele etmek için gerekli cesaretten yoksunsanız, zaferi hak etmemişsiniz demektir. Huzur için dövüşmek istiyorsanız, hepinize huzur diliyorum.

Kurtuluşun ruhuyla konuşuyorum. Bir süredir buralarda yoktum, en azından bedenim yoktu. Ama artık döndüm ve burada kalacağıma inanıyorum.

İşimi yapacağım, buna inanıyorum, bir araba kazasında ölmek için doğmadığımı düşünüyorum. Bir araba kazasında ölmeyeceğim. Buzun üzerinde kayıp öleceğime de inanmıyorum. Kalbimin durumu kötü diye de ölecek değilim. Akciğer kanseri yüzünden de ölmeyeceğim.

Biliyorum, ben uğruna yaşadığım şeyler için öleceğim. Sıradan biri gibi ölüp gitmeyeceğim. Uluslararası devrimci proleter mücadele içerisinde bir devrimci olarak öleceğim. Umarım her biriniz, uluslararası proleter devrimci mücadele içerisinde ölebilirsiniz, en azından o mücadele içinde yaşama imkânı bulursunuz. Mücadelenin devam ettiğini düşünüyorum.

Neden halk için yaşamıyorsunuz?

Neden halk için mücadele etmiyorsunuz?

Neden halk için ölmüyorsunuz?

Fred Hampton

Kaynak

Fred Hampton Cinayeti

0 Yorum: