16 Haziran 2020

,

Geleceğin Savaşı


Zulüm bir gün duracaktır
Halk zinciri kıracaktır.

[15-16 Haziran ayaklanmasında işçilerin söylediği bir marştan]

“Benim iki yaşında, evde bir çocuğum var. […] iki yaşındaki çocuğumuz yarın sabah evden çıkarken “Baba eve gelirken bana ne getireceksin?” dediği vakit, “oğlum ben akşama eve gelmeyeceğim, savaşa gidiyorum” demesi lâzım, çünkü bu savaş, babasının değil, oğlunun geleceğinin savaşıdır. Bugün alacağımız savaş kararı, bizden sonra gelecek işçi sınıfını yaşatmamız için yapacağımız bir savaştır. Arkadaşlar, biz Türk Demir Döküm olarak bu savaşa her zaman hazırız. Gerekirse bu kanunun koyduğu toplum polisi gibi, isim de veriyorum, para ile doyurulmuş kişileri bizim üzerimize kışkırtabilirler. Her zaman onlarla savaşmaya, her zaman gırtlak gırtlağa gelmeye, hatta sonuna kadar, artık onlar ne şekilde yapacaklarsa yapsınlar, onları da kabullenmeye hazırız.”

15-16 Haziran Direnişi ile ilgili askerî savcılıkça hazırlanmış iddianamede “sanık işçi Recep Akgül” ağzından aktarılan cümleler.

[Kaynak: 15-16 Haziran, Sırrı Öztürk, Sorun Yay., s. 192.]

0 Yorum: