21 Ocak 2020

Lenin


O, karanlık gecelerimize ışık oldu
Fikirlerimize gençlik heyecanı kattı
Hepimize doğru yaşamanın sanatını kazandırdı.
Yaşama tutkumuz ondandır.
Her dalında çiçek açmış ağaç,
Yeşeren bahçemiz onun elindendir.
Açlıktan ölen insana
Üstbaş ve ekmek veren odur.
Artık talan edemez kimse kimsenin hayatını.
O işçilere bir millet bıraktı.
Söyle daha nasıl anlatayım Lenin’in büyüklüğünü?
Kelimelerim böyle bir kudretin karşısında ne yapsın?
Fikirlerim ona nasıl erişsin?
Dizelerim toprak, o ki gökyüzü
Zulümden bizi kurtarandır o.
Ona methiyeler düzüyor tüm dünya.
O sadece bir ülkenin lideri değil,
Yoldaşları semanın derinliklerinde.
Sonsuza dek yanacak elindeki kandil.
Binlerce gerici fırtına üstüne çullandı da
O gene de bildi yenmeyi çarın oğullarını.
Onun fikirleri karşısında geceler titredi.
Yazarlara hayal gücünü kazandıran o
Dilinden dökülen kelime
Düşer düşmez şiir olur.
Artık bu hayatta yalnız değilim.
Her adımımda o var.
O afetlerin karşısına faziletle dikildi.
Hepsi de benim gördüklerim gibiydi.
İkimiz de aynı düşmanla boğuştuk.
Aynı gece boğdu bizi.
Ama adımlarım hızını kesmedi.
Hedef aynı, yol aynıydı.
Zenginlerin izlerini tek tek sileceğim.
Bana ne ceza verirlerse versinler,
Umurumda değil.
Ben ki güneşin yoldaşıyım.
Peki bu karanlık bana neden yol vermiyor?
Çünkü bu cehenneme dönmüş dünya
cennetin en yüce makamı olsun istiyorum.
Aldığım nefes, döktüğüm ter
Bunun içindir.
Habib Calib
Ayrıca bakınız: Habib Calib

0 Yorum: