09 Ağustos 2021

, ,

Hapishane Hücresi


Mümkün…
En azından bazen
Bilhassa şimdi,
Hapishane hücresinde
Bir ata binip
Kaçmak
Mümkün.

Hücre
Sınırsız ve ırak bir ülke hâline geldiği için
Hapishane duvarları yok olup gidebilir
Bu mümkün.

Ne yaptın o duvarlara?
Un ufak ettim.
Tavana ne yaptın?
Eyer yaptım kendime.
Peki ya zinciri?
Elimdeki kalem şimdi.

Gardiyanın tepesi attı
Sohbeti sonlandırdı.
Dönüp
“Bana ne senin şiirinden” dedi
Sonra hücremin kapısını sürgüledi.

Sabah
Beni görmeye geldiğinde
“Nereden geliyor bu su?”
Diye bağırdı.

“Nil’den getirdim” dedim ona.
Peki ya ağaçları?
Şam bahçelerinden.
O müzik nereden geliyor?
Yüreğimin atışından.

Gardiyanın tepesi attı
Sohbeti sonlandırdı.
Dönüp
“Bana ne senin şiirinden” dedi
Sonra hücremin kapısını sürgüledi.

Ama akşam gene geldi.

“Bu ay nereden geldi?” diye sordu
Ben de
“Bağdat gecelerinden” dedim.
Peki ya şarap?
Cezayir bağlarından.
Bu özgürlük nereden geliyor?
Geçen akşam bana taktığın zincirden.

Gardiyan hüzünlendi.
Sonra
Özgürlüğünü kendisine vermem için
Bana yalvardı.

Mahmud Derviş
Kaynak

0 Yorum: