10 Nisan 2018

,

Joe Hill


1949’da İskoçya’ya giden Paul Robeson, gittiği her yerde olduğu gibi, işçilere şarkılar söylüyor. Aşağıdaki videoda söylediği Joe Hill şarkısı, işçi hareketi içerisinde iken 1915’te bir cinayet suçlaması üzerinden Utah’ta 19 Kasım 1915 günü idam edilen Joe Hill’e ithafen bestelenmiş.
●●●
Joe Hill
Geçen gece Joe Hill’i gördüm rüyamda
Capcanlıydı senin benim gibi
Ben “Ama Joe, on yıl oldu sen öleli” dedim.
O da bana “Ben hiç ölmedim ki” dedi.
Yatağımın yanında duran Joe’ya
“Salt Lake’te seni
Cinayetle suçladılar” dedim.
O da “Ama ben ölmedim” dedi.
Dedim ki “bakır patronları öldürdü seni Joe,
Seni vurdular”.
“Birini öldürmek için silâhtan daha fazlası lazım”
Dedi bana.
“Ben ölmedim” dedi sonra.
Hayat gibi yüceydi karşımda
Gözleriyle gülüp dedi ki bana:
“Örgütlenmeyi öldürmeyi unuttular.
Örgütlenmeye devam edin.”
“Joe Hill ölmedi
Hiç ölmedi.”
İşçiler nerede grevdeyse
Joe Hill onların yanında.
San Diego’dan Maine’e,
İşçilerin haklarını savundukları
Her madende ve fabrikada
İllaki
Bir Joe Hill bulacaksınız.
Geçen gece Joe Hill’i gördüm rüyamda
Capcanlıydı senin benim gibi.
Ben “Ama Joe, on yıl oldu sen öleli” dedim.
O da bana “Ben hiç ölmedim ki” dedi.

0 Yorum: