20 Şubat 2016

Aramızdaki Sevgisizlik Mesafesi Teröre Mesken



Ben terörü sevmiyorum, seveni çok. Delik deşik edilmiş uzak şehir duvarlarıyla tatmin olanı çok. Babasının hiç sevmediği bir çocuk gibi, intikam naralarıyla yakılan evlere “gücümü göreceksiniz” diye haykıranı çok. Harabeye çevrilmiş şehrinden kaçana çelme takanı çok. Nefes alınacak bir toprak vaat ettiği yurtsuzları, okyanusun kumdan zeminine gömeni çok. Bin yıllık zeytin ağacını yerinden söküp tanımadığı iklimlere terk edeni çok. Altın için ağacı, dağı, insanı gözden çıkaranı çok. Şehirlere bombalar yağarken her gece, sevdiğini koynundan mahrum bırakanı çok…

Ya bir devrimciyi aşkından intihar etmek için çatıya çıkaran karşılıksızlık, terör değilse ne? Ya bir insanı terörden ayrı tutan, aşk değilse ne? Ya aşkı tek bir üzüm tanesi gibi kırk parçaya bölüp dağıtan, insan-ı kâmil değilse ne?

Aşkın şırasını bin parçaya böldük ya Resulullah, alan yok…

Ben bir insan olarak ölmüyorum ölen çok. Gecesini gündüzüne katıp cehenneme övgüler düzen çok. Gecenin şerrini sabahın hayrına bulaştıran çok. Bunca ızdırabın yangınına bir avuç suyu çok görüp, dostun ateşinde ısınmayı marifet bilen çok. Bunca ızdırabın yangınına bir avuç suyu az görüp, doğru yoldan vazgeçeni çok. Zırhı insanlık olanları delen kurşun çok. Onlar ki birer ırmaktı denize yürüyen, yollarına baraj kuran çok. Biz barajları deviren sudan ilham aldıkça, denizi dolduran çok. Her yerinden yaralı bir tekneye emanet yaşam… Ben ölmüyorum, ölmüyorum, yaramı açan çok.

Ya sıvanmış yaraya değen bıçak, terör değilse ne? Ya insanı terörden ayrı tutan, o bıçağı elden ele almanın bile kötülük getireceğine inanan anne değilse ne?

Anneliği tatmadan yedi ceddi evlat edindik ya Resulullah, yedisinin de kalbi yok…

Ben ahir çağın tabiatını reddediyorum, biat edeni çok. Aramızdaki sevgisizlik mesafesi teröre mesken. Ayrılığa, yoksulluğa, ölüme mesken. Sana doğru bir adım atayım desem, anayasaya aykırılığım çok. Irmaklarımız denizlerine kavuşamadan ölüyor ya Resulullah… Benim koynumda büyüttüğüm balıklar çok.

Dışarıda bir çeşit hayat var, milyonlarca ışık yılı var, sevmeye vakit yok.

İmgesu Ünal
20 Şubat 2016

0 Yorum: