Uçan Terlik

HDP vekillerinin tutuklanmasını protesto eden inşaat işçileri gözaltına alınmış...
Eski toprak cumhuriyetçiler, “bizim zamanımızda Kürt, Türk, Ermeni nedir bilmezdik, ayrım yoktu” derler.
Doğrudur, çevremdekilerde bunu her zaman gözlemledim.
Onların yaşamları ırkî bir refleksle örülmemişti ama onlarca yıllık ideolojik şartlandırma da her daim bilinçaltlarında mevcuttu. Bu durum günlük yaşamda ortaya çıkardı.
Mesela semt pazarındaki bir esnaf kötü mü davrandı, o mutlaka Kürt'tür. Mahalledeki hakkını arayan komşu Ermeni, biraz soğuk olan Alman, ev ekonomisini bilen ise Yahudi'dir.
Anacığımı bu yüzden eleştirdiğimde bana, “seni hastanede karıştırmışlar zaten” derdi. Soy üzerinden saldırı karşısında rahatsız olacağımı düşünen anama, “kesinlikle doğru ben bu aileden değilim, komünistim” diye şakayla takılınca, kimi zaman havada uçan bir terlik görürdüm.
Aslında o uçan terlik, iktidar ideolojisinin gayrı resmi mermisi.
İktidar olamamış ama, mevcut iktidara da karşı koyamayan bir halkın, kurtuluştan korkan ifadesiydi.
Anamın terlik atacak hali kalmadı artık, bense hâlâ hastanede karıştırılmış biriyim.
Ve “öyle bir vakte erdi ki devran” artık iktidara karşı olan herkes, her şey yok edilmesi gereken bir düşman.
Hiç kuşkunuz olmasın, çok yakında “mavi balıklı bir afişe” bile ateş edebilirler.
Ferda İlter

Hiç yorum yok: