Angela Davis

Ne zaman devrimden bahsetsen, birçok insanın aklına hemen şiddet geliyor ama hiçbirisi her türden devrimci saldırının gerçek içeriğinin hedeflere ulaşma tarzınıza değil, uğruna mücadele ettiğiniz ilkeler ve hedeflere bağlı olduğunu anlamıyor. Diğer yandan, bu toplumun örgütlenme tarzından, her yerde, yüzeyde olan şiddetten ötürü, sizin bu türden patlamalar yaşanmasını bekliyor olmanız gerekiyor. Tepki olarak bu tip şeyler olmasını bekliyor olmalısınız. Eğer siyahsanız, tüm ömrünüz boyunca siyah bir toplum içerisinde yaşıyorsanız ve her gün sizin etrafınızı saran beyaz polislere tanık oluyorsanız sokaklarda, böylesi bir tepki doğal… Örneğin o olay yaşanmazdan çok önce, Los Angeles’ta yaşarken, ben yolda sürekli durdurulurdum. Hayır, polis benim kim olduğumu bilmezdi. Sırf siyah bir kadın olduğum için, onlar benim doğalında bir “militan” olduğumu düşünürlerdi. Sürekli böylesi bir durum içerisinde yaşayan birine, yani bana, şiddeti onaylayıp onaylamadığını soruyorsunuz. Yani demem o ki, bu sorunun benim için hiçbir anlamı yok.
Angela Davis
Kaliforniya Eyalet Hapishanesi
1972

Hiç yorum yok: