07 Temmuz 2015

,

Artık Bakan Değilim


Yunan Maliye Bakanı Yanis Varufakis’in İstifa Açıklaması

5 Temmuz referandumu, küçük bir Avrupa ulusunun borç esareti karşısında ayağa kalktığı özgül bir moment olarak tarihteki yerini alacaktır.
Tıpkı demokratik haklar için verilen tüm mücadeleler gibi, Avro Grubu’nun 25 Haziran tarihli ültimatomuna yönelik bu tarihsel itiraz da büyük bir bedel karşılığı gerçekleşti. Bu nedenle o muhteşem hayır oyunun hükümetimize bahşettiği muazzam sermaye, derhal, uygun bir karar için verilecek evet oyuna tahvil edilmeli. Bu karar, elbette borçların yeniden yapılandırılmasını, daha az tasarruf tedbirini, yoksullar lehine gerçekleştirilecek bir yeniden dağıtımı ve gerçek reformları içermeli.
Referandum sonuçlarının ilân edilmesinden kısa bir süre kimi Avro Grubu katılımcılarının, muhtelif “ortaklar”ın beni belirli bir tercihle yüzleştirdiklerini fark ettim, benim grubun toplantılarında “bulunmama”mı istediklerini gördüm. Başbakan bir anlaşmaya varma noktasında böylesi bir fikrin faydalı olacağına hükmetti. Bu sebeple bugün itibarıyla maliye bakanlığından ayrılıyorum.
Dünkü referandum üzerinden Yunan halkının bahşettiği sermayeyi uygun gördüğü biçimiyle kullanması noktasında Aleksis Çipras’a yardım etmenin görevim olduğu kanaatindeyim.
Alacaklıların nefretini üstüme gururla çekeceğim.
Solcular olarak bizler, makamın sunduğu imtiyazları asla umursamadan, müştereken nasıl hareket edeceğimizi biliriz. Başbakan Çipras’ı, yeni maliye bakanını ve hükümetimizi tümüyle destekleyeceğim.
Yunanistan’ın cesur halkını onurlandırmak için ortaya konulan insanüstü gayret, tüm dünya genelinde demokratlara o halkın bahşettiği meşhur oxi [hayır] sonrası, daha yeni başlıyor.
Yanis Varufakis
6 Temmuz 2015

0 Yorum: